Asansör Grupları

Yürüyen Merdiven

Asansör Kabinleri

Karkas

Kapılar

Kontrol Panelleri

Tavanlar ve Paslanmaz Kaplamalar

Motorlar

Diğer Ürünler

Asansör Ekipmanları ve Parçaları

Asansör Ekipmanları

Asansör ekipmanlarının her birinin farklı görevi vardır. Bu görevlere göre asansör ekipmanlarından aşağıdaki gibi bahsedebiliriz.

Kabin/ Araba

Bu, asansörün kapalı yolcu ve eşya taşımacılığı için tasarlanmış ana parçasıdır.

Kablo (İp)

Arabayı desteklemek (tahrik kasnağını karşı ağırlığa geçerek) ve arabayı çekmek için kullanılır. Genellikle katman sayısı yüke ve hıza bağlıdır.

Asansör Makinası

Tüm halatlı asansör ekipman tiplerinde bir çekiş makinesi kullanılmaktadır. Standart bir çekiş makinesi bir motor, tahrik kasnağı, fren ve makine yatak plakasından oluşur. Cer makinesi motoru, tahrik kasnağını döndürmek için tahrik kasnağı milini döndürür. Makara döndükçe, kaldırma halatları tahrik makarasının üzerinden geçer ve kabini asansör boşluğundan çeker.

Denetleyici

Asansör kontrolörü, asansörleri manuel veya otomatik olarak kontrol eden bir sistemdir. Kontrolör genellikle 12V ila 24V arasındaki voltajı kontrol sistemine ayarlar, sadece motorun 3 fazlı güç kaynağına ihtiyacı vardır. Düşük voltajlı güç kaynağı, kontrol bileşeni ve asansörü kontrol eden armatürler içindir.

Tahrik Ünitesi

Elektrik altında çalışan her şeyin, VVVF sürücüleri tarafından çalıştırılması ve çalıştırılması için bir motora sahip olması gerekir.

Karşı Ağırlık

Uygulamada, asansörler basit vinçlerden biraz farklı bir şekilde çalışır. Asansör kabini, %40 – %50 oranında (başka bir deyişle, kabinin kendi ağırlığı artı taşıyabileceği toplam ağırlığın yüzde 40-50’si) yüklendiğinde kabinle kabaca aynı miktarda ağırlığa sahip ağır bir karşı ağırlık ile dengelenir. Asansör yukarı çıkarken karşı ağırlık aşağı iner ve bunun tersi de bize dört şekilde yardımcı olur:

Karşı ağırlık, motorun arabayı kaldırıp indirmesini kolaylaştırır. Tıpkı bir tahterevalli üzerinde oturmanın birinin ağırlığını kaldırmayı kollarınızda kaldırmaktan çok daha kolay hale getirmesi gibi. Karşı ağırlık sayesinde, motorun kabini yukarı veya aşağı hareket ettirmek için çok daha az güç kullanması gerekiyor. Arabanın ve içindekilerin karşı ağırlıktan daha ağır olduğunu varsayarsak, motorun kaldırması gereken tek şey, ikisi arasındaki ağırlık farkıdır ve kasnaklardaki sürtünmenin üstesinden gelmek için biraz ekstra kuvvet sağlar vb.

Daha az kuvvet uygulandığından, kablolar üzerinde daha az gerilim oluşur ve bu da asansörü biraz daha güvenli hale getirir. Karşı ağırlık, motorun kullanması gereken enerji miktarını azaltır. Bu, bir tahterevallinin üzerine oturmuş herkes için sezgisel olarak açıktır: tahterevallinin düzgün bir şekilde dengelendiğini varsayarsak, gerçekten hiç yorulmadan istediğiniz sayıda yukarı ve aşağı sallanabilirsiniz

Bu, birini kollarınızdan kaldırmaktan oldukça farklıdır. sizi çok çabuk yorar. Bu nokta da ilkinden devam ediyor: Motor, arabayı aynı mesafeye hareket ettirmek için daha az kuvvet kullanıyorsa, yerçekimi kuvvetine karşı daha az iş yapıyor demektir.

Karşı ağırlık, asansörün kullanması gereken frenleme miktarını azaltır. Karşı ağırlık olmadığını hayal edin: Ağır yüklü bir asansör kabinini yukarı çekmek gerçekten zor olurdu, ancak onu durduracak bir tür sağlam fren olmasaydı dönüş yolculuğunda kendi kendine yere doğru koşma eğiliminde olurdu. Karşı ağırlık, asansör kabinini kontrol etmeyi çok daha kolaylaştırır.

Asansör Boşluğu

Bir veya daha fazla asansör, servis asansörü veya malzeme asansörünün hareketi için yanmaz duvarlar ve asansör kapıları ile çevrili alan. Çukuru içerir ve baş üstü makine mahalli zemini veya ızgarasının alt tarafında veya asansör boşluğunun çatıya girmediği çatının alt tarafında son bulur.

Kılavuz Raylar

Bir asansör kabininin ve asansör karşı ağırlıklarının hareket rotasını yönlendirmek ve yönlendirmek için bir asansör boşluğuna dikey olarak monte edilmiş kılavuz yüzeyleri olan çelik T-şekilli veya şekillendirilmiş bölümler.

Tamponlar

Tampon, insanları korumak için tasarlanmış asansörün alt kısmında bulunan bir aparattır. Tamponlar, arabanın kinetik enerjisini biriktirerek veya dağıtarak aşağı inen bir arabayı durdurabilir.

Hız Regülatörleri

Çoğu asansörde, içinde yerleşik mekanik kolları olan bir volan olan ve vali adı verilen tamamen ayrı bir hız düzenleme sistemi bulunur. Normalde kollar yaylar tarafından volanın içinde tutulur, ancak asansör çok hızlı hareket ederse, bir veya daha fazla fren sistemini harekete geçiren bir manivela mekanizmasını iterek dışarı doğru uçarlar. Birincisi, asansör motoruna giden gücü kesebilirler. Bu başarısız olursa ve asansör hızlanmaya devam ederse, kollar daha da dışarı fırlar ve fren uygulayarak ikinci bir mekanizmayı devreye sokar. Bazı valiler tamamen mekaniktir; diğerleri elektromanyetiktir; yine de diğerleri mekanik ve elektronik bileşenlerin bir karışımını kullanır.

Güvenlik Freni

Asansörde seyahat eden herkes aynı düşünceye sahip olmuştur: Ya bu şeyi tutan kablo aniden koparsa? İçiniz rahat olsun, endişelenecek bir şey yok. Kablo koparsa, çeşitli güvenlik sistemleri asansör kabininin yere çarpmasını engeller.

Her araba, sonuna kadar sağlam metal dişlere sahip iki dikey kılavuz ray arasında ilerliyordu. Her arabanın tepesinde, kancaları takılı yaylı bir mekanizma vardı. Kablo kırılırsa, kancalar dışarı fırladı ve kılavuz raylardaki metal dişlere sıkışarak kabini güvenli bir şekilde yerine kilitledi.

Kapılar

Normal kapılar gibi, asansör kapıları da giriş ve çıkış içindir. Asansör kapısı Manuel kapılar ve Otomatik kapılar olmak üzere iki tiptir.

 

Manuel kapılar: Bu tip kapılar asansöre binmek isteyen bir kişinin yardımıyla açılır.

Otomatik kapılar: Otomatik kapılar, bir kapı operatörü tarafından çalıştırıldığı için otomatik olarak açılan ve genellikle insan giriş çıkışlarını algılamak için tam boy fotoelektrik perdeye sahip kapı tipleridir.