Asansör Parçaları
Asansör Parçaları
Asansör parçaları, asansör ile ilgili araştırma yapan kişilerin merak ettiği bir husustur. Bu noktada asansör parçaları ile ilgili aşağıdakileri ifade edebiliriz.
Hız Valileri
Asansörlerin hız ayar sistemi hız regülatörü olarak bilinir. Asansör hız sınırının üzerinde çalışıyorsa hız regülatörü hızı kontrol eder. Genellikle arabanın altına takılır ve vali ipi olarak da bilinir.
Elektrik Motoru
Asansörün ciddi bir durumla karşılaşması durumunda Elektrik Motorları bunu engellemeye yardımcı olur ve asansörün sorunsuz çalışmasını sağlar.
Asansör Rayları
Asansörlerde aşağı ve yukarı kaymalar Asansör Raylarının düzgün çalışması ile mümkündür.
Kabin
Asansörün mal ve hizmet taşınması veya insan geçişi için tasarlanmış ana bölümüdür.
Asansör Boşluğu
Asansör kabini bu boşlukta hareket eder. Asansör tipine bağlı olarak kuyunun yeri değişebilir.
Kapılar
Normal kapılar gibi, asansör kapıları da giriş ve çıkış içindir. Asansör kapısı Manuel kapılar ve Otomatik kapılar olmak üzere iki tiptir.
Manuel kapılar: Bu tip kapılar asansöre binmek isteyen bir kişinin yardımıyla açılır.
Otomatik kapılar: Otomatik kapılar, bir kapı operatörü tarafından tahrik edildiğinden otomatik olarak açılan kapı çeşitleridir.
Tahrik Ünitesi
Elektrik altında çalışan her şeyin çalışması için bağlı bir motoru olmalıdır. Tahrik ünitesi, asansörü hareket ettiren bir motoru içeren kısımdır.
Tamponlar
Tampon, insanları korumak için tasarlanmış asansörün alt kısmında bulunan bir aparattır. Tamponlar, arabanın kinetik enerjisini biriktirerek veya dağıtarak aşağı inen bir arabayı durdurabilir.
Güvenlik Aygıtı
Bu, güvenlik nedeniyle asansöre takılan mekanik bir cihazdır. Asansörün aşağı doğru maksimum hızla veya hız sınırının üzerinde hareket etmesi durumunda, güvenlik cihazı güvenli ve emniyetli bir seyir sağlayabilir.
İşte bunlar asansörlerin bazı parçaları ve işlevleriydi. Asansörde seyahat etmek tek kelimeyle harika. Ancak teknisyenin beceri ve bilgisi ile asansörlerin etkin bakımı, yolculuğu olağanüstü hale getirebilir.
Asansör Tarihçesi
Asansör, bir binanın üst katlarına insanları veya yükleri kaldırmak için kullanılan açık veya kapalı bir platformdur. Asansörler, herhangi bir yüksek ticari veya konut binasının standart bir parçasıdır. Elle çalıştırılan asansörler, 1600’lerin başlarında depolarda ve üretim tesislerinde yük kaldırmak için kullanılıyordu. Modern asansör, ilk kez 1853’te New York Dünya Fuarı’nda Elisha G. Otis tarafından gösterilen bir tasarımın doğrudan soyundan gelmektedir. Kaldırma halatlarının kopması durumunda asansörü tuttu. İlk asansörler, kablo makaralarını döndürmek için buhar gücüyle çalıştırılıyordu.
1871’de, güç kaynağı olarak su basıncını kullanan ilk hidrolik asansörler tanıtıldı. İlk başta hidrolik şahmerdanlar tek parçaydı, bu da asansör boşluğunun altına asansörün yüksek olması için bir delik açılması gerektiği anlamına geliyordu. Daha sonra çok bölümlü, teleskopik hidrolik silindirler daha sığ deliklere izin verdi. Birçok şehirde, bu ilk asansörler için hidrolik güç, şehrin her yerine hidrolik boru ağları kuran ve bakımını yapan elektrik şirketleri tarafından sağlanıyordu. Ticari olarak başarılı olan ilk elektrikli asansör 1889’da kuruldu ve elektrik hızla kabul gören güç kaynağı oldu.
Elektrikli Asansörler
Elektrikle çalışan asansörler iki önemli avantaj sunuyordu. Birincisi, elektrik gücü açıkça evrensel olarak kullanılabilir hale geliyordu ve asansörle donatılması muhtemel herhangi bir binada elektrik gücü de olacaktı. İkincisi, hidrolik asansörlerin yükselebilecekleri yükseklik ciddi şekilde sınırlandırılmışken, basit bir kablo ve makara sistemi kullanan elektrikli asansörlerin neredeyse hiçbir yükseklik sınırı yoktu. Uzun yıllar elektrikli asansörler ya doğru akım (DC) motorları ya da alternatif akım (AC) motorları kullandı. Bugün, neredeyse tüm asansörler iki tip AC motordan birini kullanır: en yaygın olanı, dakikada 500 fit (dakikada 153 m) hıza kadar hareket eden asansörler için dişli motorlardır, daha yüksek hızda hareket eden asansörler için ise doğrudan tahrikli motorlar kullanılır.
İlk asansörlerdeki kontrol sistemleri, insan operatörlerin kaldırma ve iniş hızını düzenlemesini, asansörü her katta durdurmasını ve kapıları açıp kapatmasını gerektiriyordu. 1950’lerde otomatik butonlu kontrol sistemleri manuel kontrollerin yerini aldı. 1970’lerde elektromekanik kontroller kademeli olarak katı hal elektronik kontrollerle değiştirildi.
Elektrikli asansörler iki temel güvenlik mekanizması ile donatılmıştır: kablo makaralarının hızını kontrol ederek asansörün hızını kontrol eden regülatör ve kabloların kopması durumunda asansör kılavuz raylarını kavrayan çenelerden oluşan acil durum freni. Asansörler ayrıca, kapı tamamen kapanmadığında asansörün çalışmasını önlemek ve yolcuların kapanan kapı tarafından sıkışmasını önlemek için elektromekanik kapı kilitleri içerir. Aynı kapı kilitleri asansör olmadığında her katta dış kapıların açılmasını da engeller. Çoğu asansörde telefon bulunur.
Asansör Nasıl Üretilir?
Asansörlerin kendisi basit cihazlardır ve temel kaldırma sistemleri 50 yılı aşkın süredir pek değişmemiştir. Ancak kontrol sistemleri, güvenliği ve çalışma hızını iyileştirmek için önemli ölçüde değişti. Asansörler, binanın yüksekliği, her kata çıkan kişi sayısı ve beklenen yüksek kullanım süreleri gibi faktörler dikkate alınarak belirli bir bina için tasarlanır.
Asansör boşluğunun yan tarafındaki rampalı bir çubuk, kabini uygun katta yavaşlatmak ve durdurmak için kabinin dışındaki bir dizi anahtarı etkinleştirir. Kabin istenen kata yaklaştığında rampa, kaldırma motoruna hızı düşürmesi için sinyal veren yavaşlama anahtarını etkinleştirir. Kabin, dış kapı açıklığı ile hizalandığında, rampa, kabini durdurmak için bir limit anahtarını etkinleştirir. Kapı kilit anahtarları da kabinin uygun konumda olduğunu algılarsa hem kabin iç kapısını hem de dış kat kapısını açmak için elektrikli kapı açma motoru devreye girer.
Modern ticari binalarda genellikle birleşik bir kontrol sistemine sahip birden fazla asansör bulunur. Kontrol sisteminin amacı, herhangi bir yolcunun asansör çağrı düğmesine basıldığı andan müsait olan ilk asansörün gelişine kadar geçen ortalama süreyi en aza indirmektir. Farklı sistemler farklı karmaşıklık seviyeleri kullanır. En basit sistemler, asansör sayısına bakılmaksızın her katta tek bir yukarı ve aşağı düğmesi kullanır. Bir yolcu asansör çağırdığında, kontrolör istenen yönde hareket eden en yakın asansörü gönderir. Bir asansör kabininin yaklaştığı, asansör kapılarının üzerinde yukarı veya aşağıyı gösteren ışıklı bir okla belirtilir.
Daha karmaşık sistemlerde, kontrolör asansör çağrı sistemini yan yana çalışan bir asansör grubu veya sırası için izler. Bu asansörlerin çalışma bölgesi sektörlere ayrılmıştır ve her sektör bitişik katlardan oluşmaktadır. Bir araba bir aramayı yanıtladığında ve belirlenmiş çalışmayı tamamladığında, başka bir aramayı yanıtlamak için uygun hale gelir. Bu noktada, kontrol cihazının programlamasına bağlı olarak, kabin belirlenmiş bir ev katına geri gönderilebilir veya o sektörü kapsamak için çalışan veya mevcut diğer arabalardan en uzaktaki sektöre gönderilebilir. Bir çağrı alındığında, kontrolör bankadaki tüm arabaların konumunu otomatik olarak karşılaştırır ve en yakın olanı gönderir.
Profesyonel ve Kaliteli Asansör Üretimi
Asansör ile ilgili profesyonel bir destek almak istiyorsanız bizi tercih edebilirsiniz. Detaylı bilgi için bizimle iletişime geçmeniz yeterlidir.